################################################################################
#
# GINO REFLECTING MIRRORS 2.0 - FOR RPG MAKER VX ACE - 13/03/2011
#
################################################################################
#
# GINO IS THE BEST. WHEN HE'S ALONE.
#
################################################################################
#
# INSTRUCTIONS
#
# There are many options in "module GINOMIRROR"
#
# REFMODE lets you choose between ReflectAllBut and ReflectNoneBut modes:
# -REFMODE = 1 ===> ReflectAllBut Mode
# In ReflectAllBut mode, the system makes reflections for all events except
# those with the string "noref" in their name.
# -REFMODE = 2 ===> ReflectNoneBut Mode
# In ReflectNoneBut mode, the system makes reflection only for events with
# the string "reflect" in their name.
# Note that this option only apply for events.
#
# You must set two differents region_id:
# MIRRORID for the reflecting surface.
# EFFECTAREAID for the area whose events will be reflected.
#
# By using the two Region IDs you can create your mirrors.
# Once you get a hold of the system, it's easy!
# 13 is the mirror and 17 the reflected area:
#
# (13)
# (17)
# (17)
# (17)
# (17)
#
# With this structure you can have as much mirrors ad you want (till lag!)
#
# MAXOPA stands for the maximum opacity your reflections will reach,
# when the event stands right in front of the mirror. [0-255]
#
# MAXDIST is the maximum distance where events can be reflected from.
#
# PLAYREF toggles Player's reflection ON/OFF (true = on)
#
# FOLREF toggles Followers reflection ON/OFF (true = on)
#
# VEIREF toggles Vehicles reflection ON/OFF (true = on)
#
################################################################################
#
# If you want to meet gino you either die or you go to:
# http://www.rpgmakervxace.net/
#
################################################################################
#
# CREDITS:
# -Many scripters who thaught me some cool moves.
#
# Don't you dare to credit me in whatever project you will use this script.
# The use of my name in credits its strictly forbidden.
#
################################################################################
module GRM
#Switch beetween ReflectAllBut(1) and ReflectNoneBut(2) modes
REFMODE = 1
#Region ID for the surface of the mirror
MIRRORID = 13
#Region ID for the reflected area
EFFECTAREAID = 17
#Maximum opacity on the reflecting surface
MAXOPA = 160
#Maximum reflecting distance (in squares)
MAXDIST = 4
def update_src_rect
if @tile_id == 0
index = @character.character_index
pattern = @character.pattern < 3 ? @character.pattern : 1
ref_direction = @character.direction
if ref_direction == 2
ref_direction = 8
elsif ref_direction == 8
ref_direction = 2
end
sx = (index % 4 * 3 + pattern) * @cw
sy = (index / 4 * 4 + (ref_direction - 2) / 2) * @ch
self.src_rect.set(sx, sy, @cw, @ch)
end
end
def update_position
self.x = @character.x * 32 + 16
for i in (@character.y - GRM::MAXDIST)...(@character.y)
if $game_map.region_id(@character.x, i) == GRM::MIRRORID
self.y = i * 32 + 32
break
end
end
self.z = @character.screen_z - 10
end
$game_map.events.values.each do |event|
@character_sprites.push(Sprite_Character.new(@viewport1, event))
if (GRM::REFMODE == 1 && !event.name.include?("noref")) ||
(GRM::REFMODE == 2 && event.name.include?("reflect"))
@reflection_sprites.push(Sprite_Reflect.new(@viewport1, event))
end
end
$game_map.vehicles.each do |vehicle|
@character_sprites.push(Sprite_Character.new(@viewport1, vehicle))
if GRM::VEIREF == true
@reflection_sprites.push(Sprite_Reflect.new(@viewport1, vehicle))
end
end
$game_player.followers.reverse_each do |follower|
@character_sprites.push(Sprite_Character.new(@viewport1, follower))
if GRM::FOLREF == true
@reflection_sprites.push(Sprite_Reflect.new(@viewport1, follower))
end
end
@character_sprites.push(Sprite_Character.new(@viewport1, $game_player))
if GRM::PLAYREF == true
@reflection_sprites.push(Sprite_Reflect.new(@viewport1, $game_player))
end
@map_id = $game_map.map_id
end
def dispose_reflections
@reflection_sprites.each {|sprite| sprite.dispose }
end
tesla, ты задай этот вопрос на странице со скриптом, а не тут, так как не понятно о какой вообще системе HUD идет речь. И объясни свой вопрос по-подробней, что ты именно не понял (установка, настройка или что там ещё)
Что-то я не видел твое вопроса. Сейчас начал просматривать историю и нашел.
По поводу твоего скрипта:
Параметр MIRRORID = 13 отвечает за зеркало, где 13 - это номер региона.
Параметр EFFECTAREAID = 17 отвечает места откуда начинается отражение, где 17 - это номер региона. При этом этот регион должен находиться ниже региона MIRRORID
Регионы ставятся на карту в режиме редактирования регионов (F7).
В остальных параметрах итак сможешь разобраться.
Скрипт не актуален, так как я не понял реально ли сделать отражение в зеркале, чтобы спрайт отражения не выходил за рамку зеркала
Всем привет, ищу скрипт для своей игры. Скрипт для прокачки навыков. Например у героя есть магия огня, если он будет использовать заклинания школы огня ,то владение навыком будет улучшаться. Возможно ли так сделать?
Всем привет, ищу скрипт для своей игры. Скрипт для прокачки навыков. Например у героя есть магия огня, если он будет использовать заклинания школы огня ,то владение навыком будет улучшаться. Возможно ли так сделать?
Вы не можете начинать темы Вы не можете отвечать на сообщения Вы не можете редактировать свои сообщения Вы не можете удалять свои сообщения Вы не можете голосовать в опросах